“[VlDEO] Kali Trakhir Ayah Mnangis Masa Nenek MninggaI” – Bapa 0KU Sbak Ank Hadiahkan Kereta

TIADA ungkapan yang mampu diluahkan, sebaliknya hanya linangan a1r mata bagi menggambarkan perasaan yang cukup terh4ru.

Sesekali pergerakan tangan dibuat sebagai tanda isyarat dapat disaksikan menerusi satu klip video yang dimuat naik di laman sosial, sehingga mengundang seb4k netizen.

Tang1san penuh bermakna itu sebenarnya milik seorang bapa yang merupakan orang kelainan upaya (0KU), sebaik menerima kejvtan sebuah kereta baharu daripada anak-anak.

Salah seorang daripada anak kepada bapa 0KU itu, Roslina Othman berkata, kejvtan dibuat di sebuah pusat pameran kereta di Kuala Terengganu, Terengganu, petang Rabu.

Wanita berusia 29 tahun itu berkata, hadiah itu juga adalah hasil perk0ngsian adik-beradik bagi memenuhi impian bapa mereka yang berusia 57 tahun untuk memiliki kereta baharu.

“Ayah dan mak saya, kedua-duanya merupakan 0KU pekak dan bisu. Ayah sebenarnya dah lama mengimpikan kereta baru, sejak lebih lima tahun lalu.

“Kereta ayah sebelum ini adalah second hand (terpakai), dengan keadaannya yang tidak begitu elok sehingga perlu dibaiki. Kalau hujan lebat, memang boleh bocor dari tepi tingkap masuk dalam kereta,” katanya kepada mStar.

Roslina yang merupakan anak sulung daripada empat beradik itu berkata, bagaimanapun, hasrat bapanya untuk memiliki kereta baharu terpaksa ditangguhkan atas beberapa sebab.

“Sebelum saya kahwin pada 2015, ayah selalu cakap kat saya nak rumah lebih selesa dari sebelumnya, iaitu rumah papan. Jadi, kami usahakan dahulu untuk dapatkan rumah baharu untuk ayah dan mak.

“Bertahun-tahun kami tinggal di rumah papan dan di situ juga kami dibesarkan. Alhamdulillah atas usaha kumpul duit, dapat buat rumah batu yang lebih besar di tapak yang sama. Walaupun bukan rumah mewah, tapi dari bvruk kepada yang lebih besar,” katanya.

Anak kelahiran Kuala Terengganu itu mengakui pelbagai dugaan dan rintangan untuk menunaikan hasrat bapanya memiliki kereta baharu, saban tahun.

“Macam-macam dugaan, setiap hari fikir, doa kepada Allah semoga dipermudahkan urusan, tahun berganti tahun. Ayah semakin berumur dan selalu s4kit.

“Berbincang dengan adik-beradik, kami berpakat untuk berkongsi bersama. Ayah sebenarnya tak minta kereta mewah pun, tapi mahu kereta yang lebih selesa dan gear automatik,” katanya sambil menambah antara dugaan tersebut adalah faktor kewangan dan pinjaman bank.

Namun, Roslina yang merupakan usahawan bersyukur apabila rancangan untuk menunaikan hasrat bapanya itu membuahkan hasil dan kejvtan dirancang bersama adik-beradik.

“Kami bawa ayah pergi showroom untuk survey kereta baharu. Ayah sudah tentu excited lebih-lebih lagi dia pernah cakap teringin nak ada kereta Perodua Bezza macam kereta ayah saudara saya.

“Tapi ayah tak tahu sebenarnya kereta tu sudah dibeli, dan hanya tinggal serah kunci. Sebab itulah berkali-kali dia tak percaya sebab tak sangka kunjungan dia ke showroom tu sebenarnya terus dapat kereta,” katanya sambil menambah kejvtan turut disaksikan oleh ibunya yang juga 0KU p3kak dan b1su, berusia 49 tahun.

Roslina yang juga ibu kepada seorang anak itu menyifatkan walaupun bapanya 0KU tapi beliau komited dalam membesarkan mereka adik-beradik, dengan bekerja sebagai pemandu lori.

“Sekarang waktu untuk ayah berehat, dan kami buat kejutan untuk menggembirakan ayah dan mak. Ayah seorang yang tegas tetapi cukup sporting menyokong minat anak-anak.

“Ayah sebenarnya susah menang1s. Kali terakhir ayah menang1s sewaktu ibu dan bapanya meninggaI dunia pada 2018 dan 2014.

“Bila kami tengok ayah menang1s semasa kejvtan dapat kereta baharu tu memang tak sangka sangat. Kami adik-beradik pun turut menang1s tengok reaksi ayah,” katanya.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by mStar (@mstaronlineofficial)

Sumber: Mstar

Be the first to comment on "“[VlDEO] Kali Trakhir Ayah Mnangis Masa Nenek MninggaI” – Bapa 0KU Sbak Ank Hadiahkan Kereta"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*