“Awam Mrajuk Ke Sembahyang” – Bapa Bebel, Ank Mrajuk Tak Dapat Makan DAGlNG

Biasanya, membebel ni dikaitkan dengan para ibu. Tidak kiralah apa perkara sekalipun, jika dilihat salah atau tdak betul, pasti ada sahaja yang nak dibebelkan. Selalunya yang jadi mngsa sama ada ank atau suami. Namun, sebaliknya pula yang terjadi dalam kisah ini.

PeIakon, Fikry Ibrahim ada berkongsi satu video mempamerkan gelagat seorang bapa ‘membebel’ pada anaknya, menerusi sebuah p0sting video di laman Twitter.

Dalam video itu, kelihatan si bapa sedang menjamu selera sambil mulutnya tidak berhenti membebel kepada anaknya di sebelah yang berdiri tegak dengan mimik muka masam mencuka, muncung tajam dan mata merenung ke lantai.

Kenapa pula tu?

“Papa tegur awak sebab papa sayang, tak bolehlah macam ni tegur sikit merajuk, tegur sikit merajuk. Dah dag1ng tu keras, awak punya gigi dua batang depan tu dah hiIang.

“Lagi awak nak mengunyah. Awak mengunyah pun tak betul lagi lepas tu awak nak makan dag1ng macam orang besar,” kata si bapa.

Oh, rupa-rupanya si ayah membebel kepada anaknya yang sedang merajuk hanya kerana tdak dibenarkan makan dag1ng.

Menurut percakapan bapanya, ank kecil itu kehilangan gigi hadapan sebanyak dua batang dan masih belum boleh mengunyah dengan baik.

Namun begitu, dia tetap berdegiI mahu makan dag1ng dan apabila diIarang, dia pun merajuk. Apa lagi, bapanya yang risau terus menegur sehingga membuatkan ank berusia dua tahun itu merajuk.

Tegur sebab sayang

Betul juga tindakan si bapa, daging kan ‘liat’. Ank pun baru umur dua tahun, nak mengunyah pun belum pandai lagi. Jadi, ibu bapa mana yang tidak risau buatnya anak tercek1k nanti. Nauzubillah!

Bagaimanapun, apa yang lebih mencuit hati warganet adalah tatkala si bapa bertanya kepada anaknya itu:

“Awak merajuk ke awak tengah sembahyang?” ujar si bapa.

Menjengah ke ruangan komen, rata-rata warganet terhibur dengan perk0ngsian Fikry terbabit. Ramai juga yang memuji kecomelan gelagat anak-beranak berkenaan.

Jarang betul bapa bebel ni! Comel sangat lihat gelagat mereka. Harap-harap si anak itu dengar cakap bapa. Apa pun ingat, tegur sebab sayang tau.

Sumber: Twitter Fikry Ibrahim, OMM

Be the first to comment on "“Awam Mrajuk Ke Sembahyang” – Bapa Bebel, Ank Mrajuk Tak Dapat Makan DAGlNG"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*