Penyanyi Fazli Zainal Kini TerIantar Di lCU Kerana Jngkitan C0VlD-19

Setiap hari, ada saja berita dvka dik0ngsikan di platform media sosiaI. Ada yang kehilangan ahli keluarga dan ada juga yang terUantar di h0spital kerana jngkitan C0v1d-19.

Daripada v1rus pembnuh yang dirasakan sebagai sesuatu yang begitu ‘jauh’ dari kita semua, ia kini mula menuIar pantas masih ke dalam kelompok komuniti terdekat kita.

Setiap hari, ia semakin hampir dengan kita dan perlahan-lahan menyelinap masuk ke dalam kehidupan kita semua jika tdak berhati-hati.

Bagi penyanyi, Fazli Zainal yang kini masih lagi terIantar di Unit Rwatan Rapi (lCU) H0spital Ampang, jngkitan C0v1d-19 yang dialaminya umpama ujian besar yang membuatkan dia lebih bersyukur dengan nikmat Allah. “Allah sayang kita. Banyak sangat nikmat yang Dia dah bagi,” katanya.

Menurut penyanyi lagu Harapan itu, apa yang berlaku adalah takdir yang sudah diatur oleh Allah SWT untuk dirinya.

“C0v1d-19 ini memang j4hat, tapi ia terjadi dengan izin Allah. Maka, kita kena bersangka baik selalu kepada Allah.

“Percayalah, terlalu banyak sangat nikmat Allah yang kita kurang syukuri, sedangkan terlampau banyak yang Allah dah berikan,” katanya.

Ujian besar ini secara tidak langsung membuatkan Fazli lebih bermuhasabah dan melihat kembali dirinya sebagai makhluk Allah.

“Jadi, saya mohon kita sama-sama bermuhasabah diri. Mungkin selama ini, kita terlalu s0mbong dan b0ngkak dengan kehidupan kita, terlalu bangga dengan kawan-kawan yang kita ada, sedangkan itu semua Allah yang punya.

“Kita tak punya apa-apa langsung. BerUawan dengan C0v1d-19 yang tak nampak dengan mata kasar ini pun, kita lemah.

“Jadi, percayalah. Jika Allah mahu mengkehendaki sesuatu terjadi, makan terjadilah ia. Tugas kita sebagai hamba-Nya, terus wajib mengikut perintah-Nya dan meninggalkan larangan-Nya,” katanya.

Fazli juga mengajak masyarakat supaya membuat dan menyebarkan kebaikan kerana itulah yang akan dihitung oleh Allah nanti.

“Buat dan sebarkanlah sejuta kebaikan kerana tak pasti, mana satu akan Dia hitung nanti. Insya-Allah, Allah Maha Pengasih lagi Maha Penyayang.

“Dia terlalu sayangkan hamba-Nya bersama junjungan besar Rasulullah. Jadi, jangan lupa terus beristighfar dan berselawat kepada-Nya dan Rasulullah SAW,” katanya.

Berkongsi mengenai keadaan kesihataannya setakat ini, d0ktor memaklumkan mengenai parut yang ada di paru2nya.

“Semalam, saya dah jalani prosedur X-Ray dan d0ktor maklumkan, ada parut di paru2 saya. D0ktor juga dah berikan ubat ant1biotik, ubat cairkan d4rah, untuk paru2 dan juga ub4t btuk.

“Memang 24 jam saya perlu bergantung kepada bantuan oks1gen ini untuk bernfas. Kalau buka sekejap pun, dah tercungap-cungap.

“Kum4n ini terlalu halus. Selepas meny3rang paru2 kita, ia akan meninggaIkan parut,” katanya.

Fazli memohon agar orang ramai dapat mendoakan dirinya diberi kesmbuhan segera dan dipermudahkan segala urusannya.

Sumber: HM

Be the first to comment on "Penyanyi Fazli Zainal Kini TerIantar Di lCU Kerana Jngkitan C0VlD-19"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*